Blog

Tijd voor teamontwikkeling?

29 september 2019 / Astrid Dijk

De waan van de dag maakt dat teams blijven functioneren op de automatische piloot. Teamleden blijven doen wat ze deden. Vaak is er te weinig tijd om echt in het team en in de mens waarmee je dagelijks samenwerkt te investeren. Jammer! Teams die er wel vrije tijd voor vrijmaken zijn vaak veel effectiever en creëren meer resultaat. Bovendien neemt de werkvreugde toe. Wil je er ècht voor gaan, er tijd voor vrijmaken en even helemaal loskomen van de waan de dag? Skillz Trainingen biedt op een prachtige locatie een tweedaagse teambuilding aan.

Teambuilding op Ameland

01 september 2019 / Astrid Dijk

Na de vakantie zitten mensen doorgaans vol nieuwe inspiratie en opgebouwde energie. Maak gebruik van die uitgeruste gevoelens door fris met elkaar aan de slag te gaan. Denk aan teamsamenwerking/verdieping, verbetering van communicatie, creatieve brainstorm en benutten van elkaars kwaliteiten. Perfecte timing voor een teamuitje. Waarom Ameland? In de eerste plaats natuurlijk omdat het veel lekkerder is om buiten bezig te zijn. Maar daarnaast ook omdat je in de buitenlucht makkelijker uit je comfort zone komt.

Positieve communicatie: de kracht van woorden

14 februari 2018 / Astrid Dijk

Vandaag op Valentijnsdag leek het me een mooi moment om wat te schrijven over positieve communicatie. Valentijnsdag is de dag waarop we onze geliefden extra aandacht geven en de ander daarmee een stukje gelukkiger maken. Wat zou het mooi zijn om met kleine aanpassingen de ander elke dag een stukje gelukkiger te maken? Dan heb ik het in deze blog over taal. De impact van taal is zo groot op de ander, maar we staan er maar zelden bij stil. Het positief verwoorden van zaken is daarom een belangrijk thema tijdens mijn klantgerichtheid -en communicatie trainingen.

Masterclass Klantinteractie 2020

19 oktober 2017 / Astrid Dijk

ONDERSCHEIDEND COMMUNICEREN? Ben jij er klaar voor? De Masterclass klantinteractie 2020 is een inspirerende introductie Masterclass die je niet mag missen! Je wordt in 2,5 uur geprikkeld om de kansen en uitdagingen van communicatie & klantbeleving in de digitale toekomst op te pakken. Je maakt kennis met nieuwe vormen van communicatie en krijgt inzicht in welk communicatiekanaal het best passend is in elke situatie. Hierbij staat excellente klantbenadering voortdurend centraal. Interessant voor iedereen die de klantrelatie van de toekomst wil versterken.

Smartphone etiquette

19 september 2017 / Astrid Dijk

Na een heerlijke zomervakantie, ben ik weer back in business. Nu mijn dagen niet meer in het teken staan van het voorbereiden van de open dag voor mijn nieuwe studiecentrum Be Smart, is er weer ruimte voor andere zaken. Zoals voor het schrijven van een blog. Met plezier kijk ik terug op de open dag (ofwel de start van weer een nieuwe uitdaging) en ondertussen kijk ik ook alweer uit naar mijn volgende trainingsdag.

Klantinteractie 2020

05 juli 2017 / Astrid Dijk

Vorige week dinsdagavond tijdens de Masterclass klantinteractie 2020, hebben we onder andere ingezoomd op de trends en ontwikkelingen die spelen tav de klant anno 2020; Welke kansen & uitdagingen van communicatie & klantbeleving liggen er in de digitale nabije toekomst? Wie is de klant van anno 2020? Wat betekent het eigenlijk om in te spelen op de unieke situatie van 4 verschillende generaties waar we mee te maken hebben?Hoe ver liggen de wensen en klantbehoeften van generatie babyboom (geboren tussen 1945-1960)uiteen van die van onze nieuwste generatie Z (geboren na 1995)?

Mijn eerste blog post

07 juni 2017 / Astrid Dijk

Ben jij een early adaptor? Terwijl ik druk bezig ben met de ontwikkeling van mijn nieuwe Masterclass ‘klantinteractie 2020’ waarin ik onder andere aandacht besteed aan de vele kansen, keuzes & moeilijkheden rondom communicatie in het nieuwe digitale tijdperk, realiseer ik mij dat ik zelf misschien wel tot de categorie late majority behoor als het gaat om blogpost.