Klantgericht telefoneren

De training klantgericht telefoneren is een praktijkgerichte 1-daagse training voor teams, afdelingen en hun medewerkers die regelmatig telefonisch zakelijke contacten onderhouden. Doel van de training is om de juiste vaardigheden aan te leren voor het voeren van een goed telefoongesprek.

Klantgericht telefoneren

Klantgericht denken en doen heeft grote invloed op de tevredenheid van klanten. Toch blijkt er nog steeds een kloof te zijn tussen denken en ook werkelijk doen. Een misser aan de telefoon is soms al voldoende om relaties voor goed af te schrikken. De telefoon is een belangrijk communicatiemiddel dat we bijna allemaal dagelijks gebruiken. Daarom is het des te belangrijker om professioneel te communiceren aan de telefoon op een enthousiaste, effectieve manier. Tijdens deze praktijkgerichte training leer je wat klantgericht telefoneren betekent en hoe je dit goed kunt uitvoeren.

Resultaat

Tijdens de training zal iedereen ontdekken dat het voeren van een goed telefoongesprek meer betekent dan enkel de telefoon beantwoorden. Na afloop van deze praktijkgerichte training ben je in staat om effectieve en klantgerichte telefoongesprekken te voeren. Je leert een positieve sfeer neer te zetten aan de telefoon en leert hoe je een klantgericht telefoongesprek kunt voeren. Je bent zelfbewuster en sympathieker tijdens het contact met klanten. Je komt sneller tot de kern door effectieve luister- en vraagtechnieken toe te passen. Daarnaast leer je een logische structuur aan te brengen in al je gesprekken en verbeter je jouw eigen communicatieve vaardigheden. Ook leer je om regie te nemen in het gesprek en leer je omgaan met lastige situaties als weerstanden, klachten en slecht nieuws.

Onderwerpen die behandeld worden zijn:

  • Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid, wat is het verschil?
  • Wat verwacht de klant van jou aan de telefoon?
  • Etiquette in zakelijke communicatie aan de telefoon
  • Structuur aanbrengen in je gesprekken
  • Overtuigend en positief formuleren
  • Regie houden aan de telefoon
  • Analyse van de vraag -en situatie van jouw klant
  • Vraag, doorvraag -en luistertechnieken
  • Omgaan met verschillende klanttypen
  • Omgaan met weerstand en slecht nieuws

De training betreft een zeer praktische training met veel oefenmomenten/rollenspelen. Naast de eendaagse training bestaat er de mogelijkheid tot ‘live’ bellen. Deze unieke manier van trainen biedt veel houvast voor de borging en transfer naar de praktijk. Een doeltreffende manier om naast simulaties ook te bellen met echte klanten en te ervaren hoe je meer rendement uit een klantgesprek haalt.

Benieuwd hoe wij het programma volledig laten aansluiten op je leerbehoefte? Bel 06-46200336