Professioneel verkopen

Succesvolle verkopers kunnen zich onderscheiden in de waarde van de inzichten en ideeën, waarmee ze klanten helpen geld te besparen of geld te verdienen. Dat betekent dat een verkoper pro actief moet meedenken met de klant door prikkelende vragen te stellen en door creatief te adviseren. Verkoopgesprekken vergen steeds meer. Het draait allemaal om impact maken, beïnvloeden en duurzame klantrelaties opbouwen om de concurrentie buiten spel te zetten. Deze Training Professioneel Verkopen is een praktijkgerichte training volledig anno 2019. Je volgt een gedegen commerciële gedragstraining en je leert beproefde consultative selling verkoopmethodieken.

Professioneel verkopen

Als verkoper is het je rol om waarde toe te voegen aan je (potentiële) klanten. Alleen dan zal je succesvol zijn. Ook wel genoemd consultative selling of adviserend verkopen.  De kern van consultative selling is waarde toevoegen in de vorm van de behoefte van de klant scherp krijgen en op basis daarvan een passende oplossing aanbieden. De verkoper helpt de potentiële klant om eerst de behoefte in kaart te brengen en adviseert daarna over een optimale oplossing op basis van de dienstverlening die zijn bedrijf kan bieden. 

Resultaat

In deze sales training leer je alle facetten van het verkoopgesprek tot in de puntjes beheersen. Van het maken van de eerste afspraak tot het sluiten van de deal. Je leert op een natuurlijke manier beïnvloeden en vertrouwen winnen. Ook leer je koopsignalen te signaleren, creëren en benutten. Een belangrijk onderdeel is toegevoegde waarde bieden door juiste vraagtechnieken en je gesprek en gedrag afstemmen op verschillende klantgroepen. Daarnaast leer je op gestructureerde wijze een verkoopgesprek te voeren en de klantbehoefte overtuigend te koppelen aan een aanbod. Authentiek en klantgericht verkopen vormen een rode draad in de training. 

Onderwerpen die behandeld worden zijn:

  • Vaardigheden in de communicatie met klanten
  • Het in kaart brengen van klantbehoeften
  • Inspelen op klantbehoeften
  • Structuur van een gesprek
  • Het creëren van optimale klantbeleving en toegevoegde waarde leveren
  • Consultative selling technieken
  • Houding en sensitiviteit naar klanten
  • Regie houden in een gesprek
  • Positief communiceren en gespreksvaardigheden
  • Koopsignalen herkennen, creëren en benutten
  • Omgaan met diverse klanttypen
  • Omgaan met ontevredenheid en bezwaren


Benieuwd hoe wij het programma volledig laten aansluiten op je leerbehoefte? Bel 06-46200336