Klantgericht e-mailen & social media gebruik

Klantgericht digitaal communiceren is een eendaagse training bedoeld voor iedereen die geregeld schriftelijk communiceert met klanten, relaties, gasten of patiënten.  De training geeft antwoorden op vragen als; hoe zorg je ervoor dat jouw e-mail of social media bericht zakelijk is, maar niet afstandelijk? En hoe zorg je voor lekker lopende zinnen? Kort en bondig, duidelijk, prettig leesbaar en in klantgerichte taal? In een intensieve, dag leer je hoe je schriftelijk communiceert met de klant met de juiste toon en het gewenste resultaat

Klantgericht e-mailen & sociale media gebruik

In een omgeving met klantcontact zijn naast mondelinge communicatieve vaardigheden ook schriftelijke vaardigheden nodig. Als medewerker in een klantgerichte organisatie is het op professionele wijze digitaal communiceren met klanten een vereiste. In deze training leren de deelnemers de juiste vaardigheden om op professionele wijze digitaal te communiceren. Het correct opstellen en schrijven van e-mails en online teksten draagt bij aan het voeren van optimaal klantcontact.

Resultaat

Tijdens de training leer je beknopt, begrijpelijk, positief, klantgericht en zakelijk e-mailen en online teksten schrijven in hedendaags Nederlands. Je gaat in deze training direct aan de slag met e-mailen en sociale media berichten opstellen. Naast praktisch aan de slag met e-mail en sociale media, krijg je inzicht in hoe men zich het best als organisatie kan profileren en hoe sociale media (zowel intern als extern), vóór jou kunnen werken. Sociale media platformen zijn invloedrijk en blijken ideaal om kennis en ervaring uit te wisselen. Slim gebruik van sociale media geeft je de mogelijkheid jouw organisatie te profileren en nieuwe deuren te openen. Naast de voordelen schuilt er uiteraard ook gevaar in het gebruik van sociale media. Medewerkers (en je klanten) twitteren en facebooken naar eigen believen, dus ook negatieve reacties. Ook hier besteden we aandacht aan tijdens de training.

Onderwerpen die behandeld worden zijn:

  • Klantgerichtheid in correspondentie
  • Welke sociale platformen zijn er en wat houden zij in
  • Schrijfvaardigheid
  • E-mail structuur
  • Etiquette in mailen en sociale media gebruik
  • Helder uitdrukken, bondig & positief verwoorden
  • In eigentijdse zakelijke stijl formuleren
  • De huisstijl van de organisatie hanteren
  • Sociale media en jouw organisatie
  • Omgaan met klachten en ontevredenheid
  • Terminologie (bv Hashtag, retweet, ad, bloggen, vloggen enz)
  • Sociale media als vervanger van e-mail

 

 

Benieuwd hoe wij het programma volledig laten aansluiten op je leerbehoefte? Bel 06-46200336